donderdag 1 november 2012

Ballonjurkje

Voor jongste dochter naaide ik een ballonjurkje. Op de naden naaide ik zigzagband.
Er zit een boord op van boordstof, en een bretelsluiting. Er komt nog een zwart shirtje onder, en het rode vestje komt er overheen. Dit vestje is gekocht. En dan een zwarte mayo? Daar ben ik nog niet over uit. Misschien met rode laarsjes?



Als jongste het draagt, maak ik nog even een foto om het geheel te laten zien. Het rode vestje valt in het echt aan de achterkant iets korter dan hier op de hanger. Zal er nog een applicatie moeten op het zwarte boord? Dat maakt het misschien iets minder zwart......

8 opmerkingen:

  1. Leuk jurkje, ik zou niets op het zwarte doen, maar geen zwart shirt eronder. Geel bijv. en een rode maillot erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi setje zo! Ik zou er ook geen zwart shirt onder doen, want dan gaat het effect van de boord weg. Ik zou dan voor een ander tintje uit het rokje kiezen. En dan een rode maillot of in de kleur van het shirt erbij. Het lijkt me wel erg leuk om een klein gehaakt bloemetje op het zwarte boordje te zetten.

    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt mooi geworden.
    Ik zou geen applicatie er op doen.
    Een rood shirtje er onder zelfde kleur als het vestje is vast mooi.
    Als ze het eens warm heeft en het vesje uit doet heb je nog wel de zelfde kleur rood. GeeS.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik sluit me aan bij mijn voorgangers.Ik zou denk ik ook geen applicatie doen,al hoewel een gehaakt bloemetje heel leuk kan zijn.dit heb ik bij het jurkje van mijn dochter ook gedaan (foto,s komen nog ;-) )
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als ik heel eerlijk ben zou ik roze erbij doen ipv. rood. De bloem is toch roze of lijkt dat maar zo op de computer? Roze shirt, maillot en vestje. Op het boord hoeft niet iets vind ik.
    groetjes Deborah
    PS: maar smaken blijven verschillen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor jullie reacties, leuk om verschillende meningen te lezen..... Ik denk dat het shirtje rood of geel wordt, en toch een rood mayootje.
    De kleuren van de bloemen op de jurk zijn in iets helderder dan op de foto te zien is, en de bloemen zijn niet rose, maar rood.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk om te zien dat de stof is omgetoverd tot een ballonjurkje!

    BeantwoordenVerwijderen