maandag 7 januari 2013

Rokje ABC 139

Allereerst de beste wensen voor 2013 toegewenst aan alle medeblogsters, volgers en lezers van dit blog.

Het is een beetje rustig hier op m'n blog. Hopelijk komt er snel weer verandering in, want ik heb al weer inspiratie genoeg opgedaan, her en der. Er ligt nog vanalles te wachten om genaaid te worden, ik wil nog kussenhoezen breien voor op de bank.

Voor jongste naaide ik nog een rokje van ABC, nr 139

De kleinste maat, maat 92, moest ze zeker aankunnen, dacht ik. Nog even gemeten, en ja, moest kunnen. Maar helaas, het rokje is veel te wijd voor haar. En ook wat aan de lange kant. Dus die gaat de kast in, misschien dat ze hem volgend winter aankan. Er zou een jasje bij genaaid worden uit de Young Image, maar die stof laat ik ook maar liggen voor volgend jaar.

En ik ben nog bezig met een FM Anna, die is bijna af, er moet nog een sierlintje op gestikt worden, maar die had ik niet meer in huis. Dus die wordt binnenkort ook getoond.

Ook aan de sokken wordt doorgebreid. Ze schieten al mooi op.


De sok die klaar is, lijkt wat vreemd, zo'n langwerpige sok, zonder model. Maar hij zit heerlijk, en vormt goed om de voet en om de hiel.


4 opmerkingen:

  1. Wat een leuke rokje! Snoepjesroze, noemen ze dat hier. op dit moment ben ik sokken aan het breien op een soort punnik-iets ( speciaal voor sokken) Maar het is moeilijker dan ik dacht hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee, dat ken ik niet, zo sokken breien. Misschien krijgen we het resultaat nog wel eens te zien?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk rokje zal de volgende winter vast leuk staan. Knap dat je sokken kan breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer dat het leuke rokje niet past. Misschien nog eentje in een maatje kleiner maken?

    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen