woensdag 27 februari 2013

Overgooier

Voor jongste dochter maakte ik alvast een begin met de voorjaarskleding. Het is een overgooier geworden. Het patroon komt uit de Sue en Blue van zomer 2009.
voorkant

achterkant

De onderjurk maakte ik net andersom, stippeltjes als lijfje, en bloemen als roezel.
 

In plaats van rimpelelastiek aan het achterpand naaide ik tunneltjes, waar ik elastiek door trok.

Misschien plaats ik nog een foto op model, maar de dame houdt niet meer zo van poseren....
 


 
 
 
 

11 opmerkingen:

  1. wat een leuk jurkje! En gezellige stof!
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een heerlijk zomers stofje! Ziet er echt leuk uit.
    groetjes Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super schattig jurkje! Heerlijk lente-achtig!
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vrolijk, zomers jurkje, leuk model ook. Ik had het idee dat het smal valt, klopt dat?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad een wat smaller model, maar ik heb het elastiek ook wat strakker gemaakt dan eigenlijk moest. Mijn dochter is namelijk erg slank ;-).

      Verwijderen
  5. Wat een prachtig jurkje! Leuk om weer bezig te zijn met zomerkleren. Ik ben zelf begonnen met rokjes voor de meisjes. Wellicht binnenkort het resultaat op mijn blog!
    Lieve groetjes, Malotte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi jurkje! Mooi vrolijk stofje heb je gebruikt. Ik begin ook al zin in de zomerkleding te krijgen. Ik moet alleen van mezelf een donkerblauwe tricotlap wegnaaien en daarna ... ga ik aan de vrolijke voorjaar/zomer stofjes beginnen.

    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een vrolijke stofjes! Heerlijk weer bezig voor het voorjaar, leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijk zomerse jurk, en een hele leuke stof.
    Model spreekt me ook wel aan, eens wat anders.
    Gr, Klazina

    BeantwoordenVerwijderen