donderdag 23 mei 2013

Gehaakt zeepzakje

't Is rustig hier op m'n blog. Er wordt nog wel genaaid, maar niet zo heel veel. Het ontbreekt me een beetje aan de tijd en energie.... Misschien ben ik gewoon aan de zon toe?

Maar toch, een klein haakwerkje tussendoor gaat nog wel. Ik haakte een zeepzakje.



Het is simpel om te doen, en snel resultaat.
Haak een ketting met lossen.
Haak dan een stokje, een losse, een stokje , een losse, enz.
Dit doe je tot de gewenste hoogte, vouw het lapje dubbel en haak de zijkanten dicht met vasten.
Haak aan de bovenkant een sierrandje, door 5 stokjes in een gaatje, volgende gaatje een vaste, enz.

Een bloemetje ter versiering, lintje erdoor, en klaar is je zakje!

Leuk als klein kadootje, of voor in je kledingkast!

6 opmerkingen:

  1. Ja, ik verlang ook naar de zon! Leuk zakje Felisa.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuk zakje! En de zon, dat zou lekker zijn!
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier net zo. Ik heb nu met dit weer helemaal geen zin om zomerkleding te maken, de bloembakken wachten ook nog steeds op bloemen ... we moeten maar gewoon geduld hebben.

    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk kadootje! Bedankt voor de beschrijving.
    groetjes Jolanda

    (ik pin hem gelijk maar even)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk idee! En die zon... We blijven hoop houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit zijn nu heerlijke haakwerkjes. De zon dat wil ook graag en een beetje energie!

    BeantwoordenVerwijderen