zaterdag 15 juni 2013

Twee rokken genaaid

De afgelopen tijd naaide ik nog 2 rokken voor mezelf:

Eerst deze rode, met een gerimpelde strook aan de voorkant, de achterkant gewoon recht, iets uitlopend aan de onderkant, met een gladde band er aan gestikt. Dit model heb ik al vaker genaaid, en draagt heerlijk.


Vervolgens naaide ik deze gebloemde rok, ik vond de stof meteen fantastisch, toen ik die zag in de stoffenwinkel. De stof is al druk genoeg, dus het werd gewoon een strak rokje, zonder bijzonderheden.




Ik had nog wat stof over, dus er kon nog een rolsjaal van genaaid worden, zoals op de bovenste foto een beetje te zien is..... (op de onderste foto zit de riem niet helemaal goed, zie ik nu)


7 opmerkingen:

  1. wat een leuke rokjes ze staan je heel mooi! en als je in de spiegel fotograveer kun je beter de flits uitzetten;)
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele mooie rokjes! Ik vind de bloemenstof ook echt gaaf, ik hou wel van een beetje pit. Staat je heel mooi! (en ik zie niks aan je riem, ligt dat aan mij?)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent weer 2 mooie rokken rijker. Mooie kleuren zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuke rokken!!!! de bovenste is heel mooi gemaakt. en de onderste heeft een prachtig bloemenpatroon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke rokken heb je voor jezelf gemaakt, vooral de gebloemde stof vind ik erg mooi!

    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow echt erg mooi.De bovenste rok is ook met stiek gerimpeld en hoeveel langer doe je het dan?
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Wilma,

      de rok is gewoon aan de zijkanten opgerimpeld, en daarna vastgenaaid. Ik heb er ongeveer een halve lengte bij aangeknipt.

      Verwijderen