zaterdag 14 september 2013

Knutselen met puzzels

Gisteren vierden we het feestje van oudste dochter, ze had negen meisjes uitgenodigd. En omdat ze wel van knutselen houden, had ik wat rondgeneusd op welke.nl . Daar kom je zulke leuke ideeën tegen! Ik zag een voorbeeld van knutselen met puzzelstukjes, dus ik had afgelopen week zelf even geprobeerd of het iets zou zijn voor het feestje. En dit was het resultaat:

Dus wat oude puzzels uit de kast gezocht, houtlijm gekocht om de puzzelstukjes aan elkaar te lijmen, spuitbussen verf, en lintjes en versieringen.

De meiden waren heel enthousiast, en wilden allemaal een hartje. Ze legden een hartje uit op een voorgedrukt papier:
Dan plakten ze de volgende laag er bovenop, zodat het hart één geheel werd. Voor de stevigheid werd er nog een derde laag op gelijmd, en dan kon het geheel drogen. Met deze houtlijm duurde het drogen niet lang.
Daarna werd het geheel overgespoten in zilverkleur of rood. De meeste meisjes kozen voor zilver, een paar voor rood. Van het spuiten heb ik geen foto gemaakt, helaas. Het drogen duurde ongeveer een kwartier, 20 minuten.
En dan kwam de afwerking: Versieren.

 
 
Van het eindresultaat heb ik helaas niet zo'n duidelijke foto, maar toch een indruk :
 
 
 
 

Ik vond het echt geslaagd!

11 opmerkingen:

  1. wat een leuk idee joh! ziet er erg leuk uit
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt heel erg leuk! Die ga ik onthouden.
    groetjes Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaf zeg! En het resultaat mag er wezen.
    Dit ga ik onthouden voor het feestje van de dochter :).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dat leek me een heel gezellige middag!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk idee, die ga ik ook eens onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze hebben een leuk feestje gehad hè! K vond het in ieder geval erg leuk om te doen.

    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen