donderdag 20 februari 2014

Jurkje voor de bruiloft

Hier is dan de update over het jurkje voor de bruiloft. Ik had een zwart jurkje in gedachten met wit stippellint versierd. Maar toen kwam ik een schitterend jasje tegen, en daarom werden de plannen gewijzigd, en heb ik heel lichtrose satijnband gekocht. Dit gestikt over de plooitjes van het onderpand, en aan de onderkant. De zoom heb ik omgezoomd met satijnbiaisband.
De onderrok heb ik ook gezoomd met zwart satijn biaisband, en een rose satijnlintje erlangs gestikt. De onderrok is normaal gesproken niet te zien, tijdens het lopen, maar als ze zit en speelt, is de onderrok soms zichtbaar. En dan staan de satijnen lintjes wel heel leuk.

Het rose shirtje wat ze eronder draagt, heb ik voorzien van een elastisch kantje.

Dus dit is het totaalplaatje geworden:

het gehele plaatje
 
voorkant


 



4 opmerkingen:

  1. Ohhhh..... wat mooi!!!
    Daar zal de dame in kwestie trots op zijn geweest!!!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een prachtig setje zo, echt heel mooi, dat jasje is echt prachtig!
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waaw, zo mooi, met die onderrok, past perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi zeg, met dat satijn helemaal af.

    BeantwoordenVerwijderen