donderdag 8 mei 2014

Weer een begin met naaien...

Eindelijk weer eens een naaisel van mijn hand. Door zorg, die overging in rouw en verdriet, binnen de familiekring, ben ik een tijdje niet zo actief geweest met naaien. Haken ging nog wel, zo tussendoor pakte ik dat nog wel eens op. Ook maakte ik nog enkele baretten op bestelling.

Het was mijn bedoeling om voor de meiden dit seizoen dan maar rokjes te kopen in plaats van te naaien. Maar dat viel tegen! Voor jongste is er nog wel wat te vinden in de winkels, maar voor oudste, maat 146/152 is er praktisch niets! Of het is te wijd, of te kort..... En daar komt bij, dat ze ook een eigen mening krijgt, ze draagt het liefst strakke tricotrokjes...
Dus er restte niets anders, dan toch maar weer achter de naaimachine te kruipen.

Het begin is er weer, deze is voor jongste, een simpel rokje met een elastisch kantje er over gestikt. En de zoom gestikt met een tweelingnaald, wat naait dat mooi!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen