maandag 14 juli 2014

Witte baret

Oudste dochter had geen witte baret meer, dus eens even gezocht naar een mooi patroon. En die heb ik gevonden! En dit is het resultaat:

 
 
 
 Het is wel heel fijntjes gehaakt, met haaknaald 1.5. En dan nog is de baret wat aan de grote kant, met 1.25 zou nog mooier zijn. Daarom haakte ik als laatste nog een extra toer, om de baret iets te verkleinen. Ik vind het resultaat erg mooi.

Hier is de link naar het patroon. Let wel, het is een getekend patroon en enige haakervaring is wel handig.

11 opmerkingen:

  1. Die is echt mooi. Wat zal ze er blij mee zij !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow... ik vind 'm PRACHTIG!!!!
    Geduldwerkje!!
    Maar het resultaat is er ook naar!
    Ik vind een getekend patroon eigenlijk veel fijner werken dan een uitgeschreven. Maar dat is ook pas van de laatste tijd moet ik zeggen...
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een prachtige baret! daar zal ze heel blij mee zijn!
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor welke leeftijd is deze baret?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze baret is een volwassen maat. Mijn dochter is 11 jaar, en de baret is iets aan de grote kant, dus mocht je voor een jongere willen haken, neem dan een hele fijne haaknaald.

      Verwijderen
  5. Voor welke leeftijd is deze baret?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor het delen. Ik vind hem erg mooi. Zo mooi dat ik er inmiddels zelf ook mee bezig ben.
    Ik ben heel benieuwd met welk garen jij deze gehaakt hebt. Ik ben nu bezig met scheepjes maxi. Hij lijkt mij vrij klein worden maar daar vergis ik me wel vaker in dus haak ik maar rustig door.
    Ik vind het wel een super werkje om te doen!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Alike, ik heb deze gehaakt met durable garen, ik weet niet meer welke precies, maar wel heel dunne. Scheepjes maxi lijkt me ook heel mooi garen hiervoor. 't Is wel een baret waar een beetje tijd in gaat zitten, he, maar het resultaat mag er zeker zijn!

      Verwijderen