dinsdag 15 maart 2016

Gebreid wit vestje

Een hele tijd geleden ben ik begonnen met dit witte vestje te breien voor jongste dochter.

 

 
 
Ik had de maat al ruim aangehouden, omdat ik wel wist dat het een lange termijn-project zou worden. En het breiwerk is inderdaad een poosje blijven liggen. Ik zat met de mouwtjes in de knoop. Deze moesten apart gebreid worden op 4 naalden, en daarna weer meegebreid worden met het lijfje. Het klopte bij mij helemaal niet, en het gevolg was dat het breiwerk bleef liggen. Een tijdje geleden heb ik de draad weer opgepakt. En wat bleek, het patroon klopte helemaal, alleen had ik zelf een telfout gemaakt, wat heel simpel te  verhelpen was.... Dus ik had de smaak weer te pakken, en nu is het vestje klaar!
 
 
Het patroon komt van garnstudio. Het garen wat ik gebruikte was de witte kleur van Stylecraft. Ik was iets meer dan 1 bol nodig.

1 opmerking:

  1. Wat mooi geworden. Gelukkig dat het nog past. Het staat heel lief.

    BeantwoordenVerwijderen