vrijdag 4 maart 2016

Jurk Stitched by You en stofjes

Ik naaide een jurk uit de Stitched by You Lente/zomer 2016. Ik vond dit een prachtig model, en naaide dit model al eerder, maar de foto daarvan komt later nog wel eens langs. Tijdens het naaien vond ik de overslag niet mooi vallen. In de plaatselijke stoffenwinkel kreeg ik toen de tip om het belegje van het bovenvoorpand dubbel te knippen, en daar de overslag tussen te naaien.  Dit heb ik bij deze jurk gedaan, en inderdaad, het valt veel mooier. Deze stof is dubbelzijdig. Het ondervoorpand heb ik van de streepjeskant gemaakt, zoals ik als voorbeeld zag op het stoffenspektakel.
 
 
 
 
 
 Het stofje voor het volgende jurkje haalde ik bij de plaatselijke stoffenwinkel Dinie Kleine. Dit jurkje is gemaakt van het zelfde patroon, alleen zonder overslag.
 
En deze stofjes haalde ik ook nog van het stoffenspektakel:
 
De kantstof voor het kanten vestje uit de Stitched by You, en het andere stofje ook voor een jurkje. Welk patroon ik daar voor ga gebruiken, weet ik nog niet, waarschijnlijk een mouwloos jurkje.
 
En dit stofje haalde ik onlangs nog bij de stoffenwinkel, voor een jurkje voor jongste dochter:
Het naaien heeft hier een poosje op een laag pitje gestaan, maar ik heb de smaak weer te pakken, geloof ik....
 
 

3 opmerkingen:

  1. Inderdaad je bent weer lekker op dreef.
    De jurkjes zijn mooi geworden.
    Gees.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er top uit! Veel plezier met de jurk. Groetjes Marie Bartels

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad een mooi patroon, de jurken staan je goed! Leuk om weer wat van je te zien.
    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen